zondag 28 oktober 2012

kleurenboekje



Mijn kleurenboekje is af en ik ben er helemaal vrolijk van geworden. Begonnen met het snijden van het aquarelpapier en vervolgens heb ik van een canvasdoek (losgesneden van een canvasschilderijframe van de xenos) het kaftje gemaakt. Alle pagina's in het boekje zijn eerst met gesso bewerkt. Op de linkerzijde met behulp van een stencil en op de rechterzijde uit de losse hand wat strepen. Vervolgens zijn ze in verschillende kleuren gespoten met vooral glimmermist, maar ook dylusions en ecoline vermengt met wat perfect pearls (zie vorige post). Op de rechterpagina's steeds de foto's geplakt en op de linkerpagina de andere dingen in bijpassende kleur. Om van alle losse paginadelen een boekje te maken heb ik steeds de achterkanten voorzien van tape en aan elkaar geplakt. Vervolgens met naald en draad het geheel steeds ijverig aan elkaar bevestigd. Toen de binnenkant af was heb ik de kaft bewerkt en dit is nu het resultaat geworden. Leuk om te maken en ik word er vrolijk van als ik hem zie. 












De pagina hierboven is toch echt paars paars. Op de foto lijkt het bijna grijs. 




1 opmerking: